صفر و یک - برنامه نویسی - لینوکس

دست نوشته های شخصی من در مورد نرم افزار، سیستم عامل و برنامه نویسی لینوکس

صفر و یک - برنامه نویسی - لینوکس

دست نوشته های شخصی من در مورد نرم افزار، سیستم عامل و برنامه نویسی لینوکس

لیدورا یک وبلاگ تخصصی برنامه نویسی یا لینوکس نیست. بیشتر محلیه برای ثبت چیزهایی که قراره بیشتر از یه بار خونده بشن. اگه به درد شما هم خورد که زکات دانش ما پرداخت شده، شکر.

آخرین نظرات

نویسندگان

روش نصب درایور پرینترهای سامسونگ در فدورا

چهارشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۲، ۰۱:۱۸ ب.ظ

برای نصب درایورهای سامسونگ می‌تونید از دو روش استفاده کنید.

هر چند که بیشتر پرینترها با لینوکس سازگارند اما اگه مشکلی با استفاده از پرینتر در فدورا داشتید ترجیحاَ از روش دوم استفاده کنید.

روش اول : استفاده از درایور سامسونگ

۱- به سایت سامسونگ برید و پرینترتون رو پیدا کنید و درایورش رو دانلود کنید.

۲- از حالت فشرده خارجش کنید.

۳- به پوشه درایور برید و این دستور رو اجرا کنید.

sudo sh install.sh

اگه این روش کار نکرد می‌تونید از روش دوم استفاده کنید.

 

روش دوم : استفاده از CUPS

۱- بسته ی زیر رو نصب کنید.

sudo yum install splix

۲- مرورگر اینترنتتون رو باز کنید و در قسمت آدرس این آدرس رو وارد کنید.

http://localhost:631

۳- با یوزر root وارد بشید و به قسمت Administration برید.

۴- در قسمت Printers بر روی Add Printer کلیک کنید.

۵- پرینترتون رو در قسمت Local printers انتخاب کنید و Continue رو بزنید.

۶- دوباره بر روی Continue کلیک کنید.

۷- مدل پرینترتون رو انتخاب کنید و دکمه ی Add printer رو بزنید.

۸- در قسمت بعدی هم Set default options رو بزنید.

۹- بعد از چند لحظه به صفحه ای هدایت می شوید که می‌تونید در قسمت Maintenance با انتخاب Print test page یک پرینت آزمایشی بگیرید.

پ.ن : این روش در اکثر توزیع ها قابل استفاده است.

پ.ن : این روش برای اکثر پرینترها و نه فقط برای پرینترهای سامسونگ کار می‌کند.

 

پرینتر شما آماده ی استفاده است.

نظرات  (۱۲)

به نام خدا
سلام
لطفا نحوه نصب درایو را برای اوبونتو نیز قرار دهید
با تشکر
پاسخ:
سلام جواد جان.
برای اوبونتو از روش اول استفاده کنید. اگه جایی به مشکل برخوردید بگید تا راهنماییتون کنم.
۰۲ دی ۹۳ ، ۱۳:۱۲ قیمت پرینتر
مرسی از اطلاعات خیلی خوبتون
ممنون
پاسخ:
لطف دارید.
۲۱ دی ۹۳ ، ۱۷:۳۰ میرجواد علوی
بسم الله
با سلام وعرض خسته نباشید 
سوالی از خدمتتان دارم که ممنون میشم پاسخ دهید.
تو سایت سامسونگ درایوی برای مدل پرینترم (Scx-4521f)پیدا نکردم
در ضمن برای سیتم عامل کوبونتو و اینکه خود سیستم عامل پرینتر رو شناسایی میکنه و پرینت میگیره  ولی در استفاده از قابلیت های(اسکن ، فکس) به راه حلی نرسیدم.
خیلی هم سرچ کردم و نرم افزار های مختلف رو امتهان کردم ولی به راه حلی نرسیدم.
ممنون میشم راهنمایی کنید
پاسخ:
سلام میرجواد جان.
والا من اطلاعات دقیقی از مدل شما ندارم اما کارنکردن اسکنر توی این مدل برای همه بوده و توی لینک پایین حل شده. ببینید به کارتون میاد.
http://askubuntu.com/questions/231778/how-do-i-get-the-scanner-to-work-on-a-samsung-scx-4521f-multi-function-printer
۲۳ تیر ۹۴ ، ۲۳:۳۵ سعید محمدی
سلام . من یک پرینتر سه کاره سیاه و سفید سامسونگ مدل scx-4623FH دارم لطفاراهنمایی کنید چجوری درایورشو دانلود کنم . تو سایت ایران سامسونگ رفتم چندین درایور برای این مدل داره 
پاسخ:
از روش دوم استفاده کنید که نیازی به دانلود درایور نباشه
۰۴ تیر ۹۵ ، ۱۴:۲۳ امیر حمزه
سلام خسته نباشید .  من هر کاری میکنم پرینترم کپی نمی کنه  و مینویسه scanner locked چیکارش کنم ?

پاسخ:
سلام امیر عزیز.

یکم اطلاعات بدید لطفا
مثل مدل پرینتر و اینکه از چه روشی و چطوری درایورتون رو نصب کردید.
با سلام . پرینتر من سامسونگ k 2200 است . وقتی می خوام از یک صفحه پرینت بگیرم با هر دفعه از رو دستگاه کلید ik رو بزنم . چطور این مشکل رو برطرف کنم . لطفا بهم ایمیل کنید
با سلام . پرینتر من سامسونگ k 2200 است . وقتی می خوام از یک صفحه پرینت بگیرم با هر دفعه از رو دستگاه کلید ok
 رو بزنم . چطور این مشکل رو برطرف کنم . لطفا بهم ایمیل کنید
پاسخ:
من با این پرینتر کار نکردم ولی حتما مشکل از درایور است با یک درایور نسخه بالاتر تست کنید.
سلام وقت بخیر من پرینتررو نصب کردم اما پرینت نمیگیره
پاسخ:
پرینت تست رو گرفتید در مرحله آخر؟

سلام وقت بخیر

سیستم عامل کامپیوترمن لینوکس سوزه ورژن 6.1  می باشد.

پرینتری که برروی این سیستم نصب شده خراب شده و نوع مشابه اون دربازاروجود ندارد.

آیا این امکان وجودداردکه پرینترجدیدرابرروی این لینوکس نصب کرد.


پاسخ:
درست متوجه نشدم
اگه پرینتر جدید خریدید بله به راحتی میتونید نصبش کنید.

ببخشید آیا میشه پرینتر رو روی لپ تاپ نصب کرد؟

سلام من پرینتر    scx4623fh چهار کاره گرفتم پرینت میگیره ولی اسکن که می گیرم روی صفحه نمیاد اگر 

 

اگر میشه جواب بدین ممنون

سلام من پرینتر    scx4623fh چهار کاره گرفتم پرینت میگیره ولی اسکن که می گیرم روی صفحه نمیاد اگر 

 

اگر میشه جواب بدین ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی