صفر و یک - برنامه نویسی - لینوکس

دست نوشته های شخصی من در مورد نرم افزار، سیستم عامل و برنامه نویسی لینوکس

صفر و یک - برنامه نویسی - لینوکس

دست نوشته های شخصی من در مورد نرم افزار، سیستم عامل و برنامه نویسی لینوکس

لیدورا یک وبلاگ تخصصی برنامه نویسی یا لینوکس نیست. بیشتر محلیه برای ثبت چیزهایی که قراره بیشتر از یه بار خونده بشن. اگه به درد شما هم خورد که زکات دانش ما پرداخت شده، شکر.

آخرین نظرات

نویسندگان

افزودن تمامی دستورات زی‌پرشین به Texworks

سه شنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۴، ۰۸:۵۴ ب.ظ

اگه TeX کار هستید بخونید.

همونطور که می‌دونید دستورات TeX خیلی زیادن و به ذهن سپردنشون خیلی سخته. من با TeXworks کار می‌کنم، خیلی سادست و کار منو راه میندازه. قابلیت تکمیل خودکار دستورات XePersian هم اگه بهش اضافه بشه(اینجا) کارآییش به شدت بالا می‌ره. خب خوبیش اینه که می‌شه با اسکریپت نویسی قابلیت‌های دلخواه رو بهش اضافه کرد، اگه با پایتون یا جاوا اسکریپت آشنایی دارید می‌تونید به راحتی TeXworks رو گسترش بدید.

دستورات زی‌پرشین

 

من تمام دستورات کتاب راهنمای زی‌پرشین رو به منوی TeXworks اضافه کردم. عنوان دستورات رو با معادل فارسیشون نوشتم که بیادآوردنشون ساده تر باشه، جمعاً ۹۰۹ دستور شد که چون نمایش همشون توی منو ممکن نبود بر اساس حروف الفبا دسته بندیشون کردم.

 

 

اسکریپت‌ها رو از اینجا بگیرید.

 

ویندوزی‌ها:

از منوی Help گزینه‌ی ‫‪Setting‬‬ ‫‪and‬‬ ‫‪Resourse‬‬ رو انتخاب کنید و در پوشه‌ی باز شده اسکریپت‌ها رو کپی کنید.

 

لینوکسی‌ها:

بهتره از git استفاده کنید.

‫‪$‬‬ ‫‪git‬‬ ‫‪clone‬‬ ‫‪https://github.com/silvergit/XeWorks.git‬‬
‫‪$‬‬ ‫‪cd‬‬ ‫‪XeWorks‬‬‬‬
‫‪$ cd‬‬ The‬‬\ /Equivalent‬‬\ ‫\‪/LATEX‬‬ ‫\‪/and‬‬ ‫\‪/TEX‬‬ ‫‪/Commands‬‬
‫‪$‬‬ ‫‪cp‬‬ ‫‪-R‬‬ ‫*‬ ‫‪Dest‬‬

 

در نهایت به منوی Scripts برید و از قسمت Texworks Scripting گزینه‌ Reload script list رو بزنید تا لیست اسکریپت‌ها به‌روزرسانی بشن.

 

لطفا اگه استفاده کردید نظرتون رو برای نسخه‌های بعدی بگید. ممنون.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۲۴
علی رضا پژوهش

TeX

TeXworks

XePersian

تک

زی‌پرشین

نظرات  (۳)

سلام علی جان 
خوبی 
سعیدم
دادا کیوت کار پروژه ای اصفهان نیاز دارن بچه ها. معرفیت کنم؟ اگه اوکیه شماره تماس بده به میلم. sa.dadkhah

سلام من دانشجوی ارشد ریاضی هستم میشه من را راهنمایی کنید texworks  را نصب کردم  ولی نمیدونم کامل نصب شده یا نه؟

در نوار ابزار بالا اصلا نمادها نیست

پاسخ:
یه کم توضیح بیشتر بدید من متوجه مشکل بشم
۲۵ بهمن ۰۱ ، ۱۱:۴۳ آرتا جلایی

با وجودی که طبق دستورات شما اسکریپت ها را به پوشه اسکریپ در .local/share/TUG/TeXworks/scripts/ ذخیره کردم. اما اسکریپت های مذکور به منوی Scripting Texwork اضافه نمیشوند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی