صفر و یک - برنامه نویسی - لینوکس

دست نوشته های شخصی من در مورد نرم افزار، سیستم عامل و برنامه نویسی لینوکس

صفر و یک - برنامه نویسی - لینوکس

دست نوشته های شخصی من در مورد نرم افزار، سیستم عامل و برنامه نویسی لینوکس

لیدورا یک وبلاگ تخصصی برنامه نویسی یا لینوکس نیست. بیشتر محلیه برای ثبت چیزهایی که قراره بیشتر از یه بار خونده بشن. اگه به درد شما هم خورد که زکات دانش ما پرداخت شده، شکر.

آخرین نظرات

نویسندگان

۶ مطلب در مهر ۱۳۹۳ ثبت شده است

python

من بیشتر وقت آزادم رو با برنامه نویسی می‌گذرونم و مثل اکثر برنامه‌نویس‌ها وقتی ایده‌ای به ذهنم می‌رسه اول توی گیت‌هاب دنبال اون می‌گردم. چند روز پیش این فکر به ذهنم رسید که یه اسکریپت برای جستجو توی گیت‌هاب بنویسم و نتیجه‌ی کار رضایت بخش بود. الان از توی ترمینالم دنبال پروژه‌های گیت‌هاب می‌گردم و این برام خیلی راحت تر از کار کردن با مرورگره.

مراحل کار خیلی ساده بود چون سایت گیت‌هاب API فوق‌العاده کارآمدی رو در اختیار برنامه‌نویس‌ها قرار داده. اسکریپت رو با پایتون نوشتم و مراحل کار رو براتون می‌نویسم.

پایتون زبانیه که به سرعت می‌تونید یادش بگیرید و شروع به برنامه‌نویسی کنید. با تشکر از مستندات عالی پایتون نیازی به هیچ دوره یا کلاسی هم نیست.

۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۳ ، ۱۵:۳۷
علی رضا پژوهش

یادمه اولین توزیعی که باهاش کار کردم توزیع مندریک بود که خیلی اتفاقی از یه CD فروشی خریدمش و نصبش کردم. مندریک توزیع خیلی خوبی بود و اون زمان که حتی برای سوار کردن پارتیشن‌ها توی ردهت باید کلی دردسر می‌کشیدی، مندریک یک توزیع تقریبا Out of box بود. یادش بخیر.

چند روز پیش اتفاقی اسم یکی از بازی‌هایی رو که توی مندریک بود رو توی یه سایت دیدم، بازی ماله یه گروه قدیمی بازی سازی به اسم LGames بود و دانلود اون بازی بهونه‌ای شد برای این پست.

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مهر ۹۳ ، ۲۰:۳۷
علی رضا پژوهش

دیروز داشتم ساز می‌زدم که یکی از سیم‌هاش پاره شد. بعد از تعویض سیم شروع کردم به کوک کردن سازم، چون یه خرده توی کوک کردن گوشی ساز مشکل دارم مخازن آرچ رو گشتم و رسیدم به کلی برنامه برای این‌کار. خودم هم متعجبم چرا برای این کار همیشه می‌رفتم توی ویندوز و از برنامه‌ی tuner استفاده می‌کردم.

چند تاشونو تست کردم تا با fmit آشنا شدم. اگه شما هم با ساز سروکار دارید fmit براتون فوق‌العاده به درد می‌خوره.

 

fmit

 

دستور نصب fmit در آرچ لینوکس

$ yaourt fmit

 

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مهر ۹۳ ، ۰۰:۰۱
علی رضا پژوهش

دانلود منیجر یکی از مهمترین برنامه‌هاییه که هر کاربر روی سیستمش نصب می‌کنه. دانلود منیجرهای لینوکسی زیادی وجود دارن که می‌شه ازشون استفاده کرد اما انتخاب بهترین دانلود منیجر لینوکسی کار سختیه چون فاکتورهای زیادی برای انتخاب وجود دارن. یه دانلود منیجر خوب باید سریع باشه، برای دانلود امکان زمان‌بندی به کاربر بده، فایل‌ها رو به صورت چند تکه دانلود کنه و در نهایت یه فایل سالم به شما تحویل بده.

 

اگه به دنبال یه دانلود منیجر خوب برای لینوکس خودتون می‌گردید تا آخر مطلب رو بخونید.

۴ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۰ مهر ۹۳ ، ۱۸:۲۸
علی رضا پژوهش

تگ زدن به آهنگ‌ها با id3v2

چند روز بود داشتم دنبال یه برنامه مناسب برای تگ زدن به آهنگ‌هام می‌گشتم. این سایت‌های ایرانی موزیک مثل ندید پدیدها تمام مشخصات آهنگ‌ها رو با آدرس‌ سایت‌های خودشون پر می‌کنن و همه رو تو دردسر می‌ندازن(خدا ببخشتشون). چه فایده که نرم‌افزار‌های قوی پخش موزیک داشته باشی و نتونی موزیک‌هات رو دسته بندی کنی.

 

۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مهر ۹۳ ، ۱۲:۰۳
علی رضا پژوهش

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0d/Imagemagick-logo.png.

 

Image Magick یکی از بهترین نرم‌افزارهای لینوکسیه که تا به حال برای کار با تصاویر دیدم. برنامه‌ای که توسط ابزارهاش می‌تونه عکس شما رو به فرمت دیگه‌ای تبدیل کنه، برش بزنه، بچرخونه، حاشیه‌ها رو پاک کنه، سایه اضافه کنه و...

ابزارهای خط فرمان این برنامه فوق العاده کاربردی هستند:

[animatecomparecompositeconjureconvertdisplayidentifyimportmogrifymontagestream]

کار با این برنامه خیلی ساده و روونه و زود می‌تونید اون رو یاد بگیرید. در ادامه چند تا دستور برای شروع میگذارم.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ مهر ۹۳ ، ۱۲:۴۴
علی رضا پژوهش