صفر و یک - برنامه نویسی - لینوکس

دست نوشته های شخصی من در مورد نرم افزار، سیستم عامل و برنامه نویسی لینوکس

صفر و یک - برنامه نویسی - لینوکس

دست نوشته های شخصی من در مورد نرم افزار، سیستم عامل و برنامه نویسی لینوکس

لیدورا یک وبلاگ تخصصی برنامه نویسی یا لینوکس نیست. بیشتر محلیه برای ثبت چیزهایی که قراره بیشتر از یه بار خونده بشن. اگه به درد شما هم خورد که زکات دانش ما پرداخت شده، شکر.

آخرین نظرات

نویسندگان

دسکشات با فدورا ۱۹ و گنوم ۳

دوشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۲۳ ق.ظ

دسکشات بالا رو با فدورا ۱۹ و گنوم از لپ تاپ خودم گرفتم. داشتن یه دسکتاپ زیبا در لینوکس کار راحتیه که می‌تونه به محیطی که داریم ازش استفاده می‌کنیم روح بده. برای ساخت دسکشات بالا چند تا کار کوچیک لازمه که در ادامه شرحشون رو نوشتم.

۱- Cairo Dock

اول از همه cairo-dock رو نصب کنید.

برای فدورا:

sudo yum install cairo-dock

 

تمی که ازش استفاده می‌کنم رو اینجا آپلود کردم و می‌تونید ازش استفاده کنید. برای استفاده از Theme بعد از ورود به بخش تنظیمات cairo-dock و قسمت Themes فایل حاوی theme رو به کادر روبروی دکمه‌ی Open بکشید تا نصب بشه.

اگه از برنامه‌هایی که توی تم هست استفاده نمی‌کنید میتونید shortcut های اون‌ها رو پاک کنید و میانبرهای دلخواه خودتون رو اضافه کنید.

 

۲- Shell Theme

من از تم های روشن برای گنوم شل که شفاف هم هستند خیلی خوشم میاد. دو تا از بهترین تم‌هایی که با این مشخصات میشناسم تم‌های Nord و Elune هستند. برای نصب این تم‌ها Nord رو از اینجا و Elune رو از اینجا دانلود کنید.

نصب تم‌های گنوم شل خیلی راحته. کافیه که تم‌ها رو از حالت فشرده خارج کنید و توی مسیر themes./~ کپیشون کنید. برای دیدن پوشه‌ی themes. توی nautilus دکمه‌های Ctrl+h رو بزنید. اگه این پوشه رو پیدا نکردید اون رو بسازید.

حالا برای انتخاب تم باید از برنامه‌ی gnome tweak tool استفاده کنید. برای نصب gnome-tweak-tool در فدورا دستور زیر رو وارد کنید.

Sudo yum install gnome-tweak-tool

حالا gnome-tweak-tool رو اجرا کنید و از مسیر Theme-->Shell theme تم مورد نظرتون رو انتخاب کنید.

 

۳- Conky

Conky یکی از برنامه‌های محبوب منه که همیشه روی سیستمم دارمش و ازش استفاده می‌کنم. Conky رو با دستور زیر در فدورا نصب کنید.

Sudo yum install conky

برای استفاده راحت از conky برنامه‌ی Conky Manager رو نصب کنید. راهنمای نصب و استفاده از ConkyManager رو می‌تونید توی سایت طرفداران فدورا ببینید. بعد از نصب ConkyManager و بسته‌ی تم‌های اضافی اون (Deluxe_Conky_Theme_Pack) به راحتی تم مورد نظرتون رو از بین فایل‌های کانفیگ اون انتخاب کنید. من کانفیگ‌های Metro(شماره‌ی ۱۲ و ۲۴), Gotham, Blood Conky, و Guages رو انتخاب کردم و کمی تغییرات در اون‌ها دادم تا مطابق با چیزی بشه که می‌بینید.

فایل‌های کانفیگ رو اینجا آپلود کردم. برای استفاده باید دانلودشون کنید و در مسیر conky-manager/themes/~ اکسترکتشون کنید.

 

۴- Cursor Theme

برای Cursor ماوس هم از تم Faber استفاده کردم که می‌تونید از اینجا دانلودش کنید. بعد از دانلود از حالت فشرده خارجش کنید و در مسیر icons./~ کپیش کنید. اگه پوشه‌ی icons. رو نداشتید اون رو ایجاد کنید.

حالا می‌تونید با gnome-tweak-tool از مسیر Theme-->Cursor theme تم خودتون رو انتخاب کنید.

 

۵- Icon Theme

به شخصه از آیکون‌های Faience خیلی خوشم میاد. خیلی خوب و تر و تمیز طراحی شدن. Faience رو می‌تونید از اینجا دانلود کنید. بعد از دانلود اون رو از حالت فشرده خارج کنید و در مسیر icons./~ کپیش کنید.

با استفاده از ابزار gnome-tweak-tool و از مسیر Theme-->Icon theme تم خودتون رو انتخاب کنید.

 

 

خسته نباشید. کارمون تموم شد. حالا باید دسکتاپتون شبیه به عکس بالا بشه. از دسکتاپ زیبای گنومیتون لذت ببرید.

 

پ.ن. تمام فایل‌های مورد نیاز برای زیباتر کردن گنوم رو می‌تونید از سایت http://gnome-look.org دانلود کنید.

 

 

این‌ها را هم ببینید:

دسکشات با آرچ و گنوم

دسکشات با فدورا ۲۰ و Enlightenment

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی