صفر و یک - برنامه نویسی - لینوکس

دست نوشته های شخصی من در مورد نرم افزار، سیستم عامل و برنامه نویسی لینوکس

صفر و یک - برنامه نویسی - لینوکس

دست نوشته های شخصی من در مورد نرم افزار، سیستم عامل و برنامه نویسی لینوکس

لیدورا یک وبلاگ تخصصی برنامه نویسی یا لینوکس نیست. بیشتر محلیه برای ثبت چیزهایی که قراره بیشتر از یه بار خونده بشن. اگه به درد شما هم خورد که زکات دانش ما پرداخت شده، شکر.

آخرین نظرات

نویسندگان

معرفی ۵ مدیر پنجره محبوب لینوکسی

يكشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۱۱ ق.ظ

Awesome WM

 

در پست قبل در مورد تفاوت بین مدیر‌ پنجره‌ها و محیط‌های رومیزی رومیزی لینوکسی صحبت کردیم. در این پست لیستی از مدیر پنجره‌های در دسترس رو براتون آماده کردم و ۵ تا از بهترین اون‌ها معرفی شده‌اند.

Openbox

Openbox یک مدیر پنجره‌ی موفق دنیای X است که با هدف کوچک و سریع بودن نوشته شده است. Openbox در دسته مدیر پنجره‌های سبک قرار می‌گیرد. Openbox از پایه با زبان C نوشته شده و در بسیاری از توزیع‌ها مانند کرانچ بنگ به صورت پیش فرض استفاده می‌شود. Openbox تحت مجوز GPLv2 توسعه می‌یابد و بسیار انعطاف پذیر است. راهنمای کاملی از پیکربندی و نصب openbox را در linuxreview ببینید.

openbox

 

Awesome

awesome یک مدیر پنجره‌ی بسیار سریع و انعطاف پذیر است که با زبان‌های C و Lua پیاده سازی شده است. ویجت‌های بسیاری دارد و از انواع زیادی از چیدمان‌ها پشتیبانی می‌کند. Awesome برای سرعت طراحی شده است، پس همه‌ی کارها را در آن با صفحه کلید می‌توانید انجام دهید و پس از مدتی کار کردن با آن از ماوس بی‌ نیاز خواهید شد. Awesome تحت مجوز GPLv2 توسعه می‌یابد.

awesome

 

Fluxbox

Fluxbox از مدیر پنجره‌ی Blackbox با هدف سبکی مشتق شده و تمام کد آن با ++C نوشته شده است. در رابط کاربری آن چیزی بجز یک منوی وظیفه، منوی اصلی و بخشی برای پشتیبانی آیکن‌ها نخواهید دید. Fluxbox تحت مجوز MIT توسعه داده می‌شود.

fluxbox

 

Enlightenment

enlightenment کلمه‌ای به معنای تجدد است و این دقیقاَ همان کاریست که این مدیر پنجره انجام می‌دهد. Enlightenment به همراه مجموعه ای کامل از کتابخانه‌های همراه خودش روش‌های جدیدی را برای ساخت یک واسط کاربری زیبا و مدرن به شما ارائه می‌دهد. Enlightenment بر روی هر چیزی از دستگاه‌های موبایل گرفته تا دسکتاپ‌های مدرن امروزی بخوبی کار می‌کند. جالب است که بدانید نسخه‌ی ۱۷ آن از سال ۲۰۰۰ تا به امروز در حال توسعه بوده است. Enlightenment را می‌توان به گونه‌ای تنظیم کرد که بی‌نیاز از ماوس کار کند. Enlightenment با زبان C پیاده سازی شده و تحت مجوز BSD توسعه داده می‌شود.

enlightenment

 

IceWM

IceWM یک مدیر پنجره‌ی سبک و سریع است که قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارد. در IceWM تم‌هایی برای تقلید از دیگر رابط‌های کاربری در اختیار شماست. IceWM پشتیبانی توکاری برای منوهای گنوم (Gnome) و کی دی ای (KDE) انجام گرفته است. هدف IceWM سرعت و سادگی است. کد IceWM با زبان ++C از صفر نوشته شده است و تحت مجوز‌های GPL و LGPL منتشر می‌شود.

IceWM

 

در ادامه لیستی از مدیر پنجره‌های موجود را می‌بینید. به خاطر داشته باشید این لیست شامل تمام مدیر پنجره‌های موجود نمی‌شود.

افتراستپ

کامپیز

کامپیز

انلایتنمنت

کاوین

متاسیتی

سافیش

پنجره ساز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی