صفر و یک - برنامه نویسی - لینوکس

دست نوشته های شخصی من در مورد نرم افزار، سیستم عامل و برنامه نویسی لینوکس

صفر و یک - برنامه نویسی - لینوکس

دست نوشته های شخصی من در مورد نرم افزار، سیستم عامل و برنامه نویسی لینوکس

لیدورا یک وبلاگ تخصصی برنامه نویسی یا لینوکس نیست. بیشتر محلیه برای ثبت چیزهایی که قراره بیشتر از یه بار خونده بشن. اگه به درد شما هم خورد که زکات دانش ما پرداخت شده، شکر.

آخرین نظرات

نویسندگان

۶ مطلب در مهر ۱۳۹۲ ثبت شده است

فدورا یکی از توزیع هاییه که مخازن بسیار کامل و به روزی داره و اکثر نیازهای کاربران خودش رو فراهم می‌کنه، اما در مورد انتخاب بسته‌ها بسیار سخت گیره و ملاکش هم آزاد بودن بسته‌ی مورد نظره. به همین دلیله که بسته‌هایی مثل کدک‌های صوتی و تصویری رو توی مخازن فدورا نمی‌بینید. مثل هر توزیع پرکاربرد دیگه‌ای فدورا هم مخازن جانبی بسیاری داره که در کنار مخازن اصلی فدورا می‌تونید از اونها استفاده کنید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۲ ، ۰۱:۳۳
علی رضا پژوهش

yum : از پیکربندی تا مخازن

Yum یا Yellow dog Updater, Modified مدیر بسته‌ی سیستم‌های ردهت، فدورا و سنت او اس به بهترین نحو ممکن تمام کارهای مربوط به نصب، بروزرسانی و حذف بسته‌ها را برای شما انجام می‌دهد. Yum امکان تشخیص خودکار وابستگی‌های بسته‌ها را هم دارد و کار با بسته‌ها را برای شما بسیار آسان می‌کند.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۲ ، ۲۰:۳۴
علی رضا پژوهش

همه‌ی ما برای کپی کردن و انتقال دادن فایل‌ها در ترمینال از دو دستور cp و mv استفاده می کنیم.  Advance Copy یه دستور قدرتمنده که همون کار کپی رو انجام میده با این تفاوت که در ترمینال یه progress bar و اطلاعات مفیدی مثل حجم فایل و زمان کپی کردن رو هم به شما نشون میده.

 

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مهر ۹۲ ، ۱۷:۳۸
علی رضا پژوهش

دسکشات بالا رو با فدورا ۱۹ و گنوم از لپ تاپ خودم گرفتم. داشتن یه دسکتاپ زیبا در لینوکس کار راحتیه که می‌تونه به محیطی که داریم ازش استفاده می‌کنیم روح بده. برای ساخت دسکشات بالا چند تا کار کوچیک لازمه که در ادامه شرحشون رو نوشتم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مهر ۹۲ ، ۱۱:۲۳
علی رضا پژوهش

 

تم Solar

راهنمای تغییر تم plymouth

۷ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مهر ۹۲ ، ۱۷:۰۲
علی رضا پژوهش

انتشار فدورا ۲۰ آلفا

نسخه‌ی آلفای فدورا هایزن‌باگ منتشر شد. با دانلود این نسخه می‌تونید برای اولین بار Gnome Software رو تجربه کنید.  Gnome Software محصول مشترک تیم گنوم و تیم فدوراست که تجربه‌ی دلپذیری از یک مدیر بسته‌ی خوب را به شما هدیه خواهد داد. فدورا ۲۰ را برای ARM هم می‌توانید استفاده کنید. پس از تغییرات و امکانات جدید فدورا لذت ببرید. استفاده از نسخه‌های آلفا و بتا می‌تونه کمکی به پروژه فدورا در جهت رفع مشکلات توزیع محبوب فدورا باشه.

فدورا ۲۰ در spin های مختلفی مثل Gnome، KDE، XFCE, LXDE, MATE-Compiz و SoaS برای دانلود آماده شده. برای دانلود فدورا ۲۰ به اینجا و برای دیدن زمان بندی ارائه فدورا ۲۰ به اینجا برید.

۳ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۲ مهر ۹۲ ، ۲۰:۳۶
علی رضا پژوهش