صفر و یک - برنامه نویسی - لینوکس

دست نوشته های شخصی من در مورد نرم افزار، سیستم عامل و برنامه نویسی لینوکس

صفر و یک - برنامه نویسی - لینوکس

دست نوشته های شخصی من در مورد نرم افزار، سیستم عامل و برنامه نویسی لینوکس

لیدورا یک وبلاگ تخصصی برنامه نویسی یا لینوکس نیست. بیشتر محلیه برای ثبت چیزهایی که قراره بیشتر از یه بار خونده بشن. اگه به درد شما هم خورد که زکات دانش ما پرداخت شده، شکر.

آخرین نظرات

نویسندگان

تغییر تم بوت

دوشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۲، ۰۵:۰۲ ب.ظ

 

تم Solar

راهنمای تغییر تم plymouth

اول از همه باید تم‌های plymouth رو با دستور زیر در فدورا نصب کنید.

# sudo yum install 'plymouth-theme*'

 

برا دیدن لیست تم های موجود این دستور رو بزنید.

# sudo plymouth-set-default-theme --list
charge
details
solar
text

 

یکی از تم‌ها رو با دستور زیر انتخاب کنید. من solar رو انتخاب کردم.

plymouth-set-default-theme solar

 

در نهایت برای اعمال تم این دستور رو بزنید.

sudo /usr/libexec/plymouth/plymouth-update-initrd

 

و بعد از راه‌اندازی مجدد سیستم نتیجه رو ببینید.

 

نظرات  (۷)

یادش به خیر، فدورا 10 که اومده بود این تم بوتش بود. اون موقع خیلی با کلاس بود.
پاسخ:
اتفاقاً برای من هم خاطرات فدورا ۱۰ تداعی میشه چون من از فدورا ۱۰ به بعد از اپن سوزه سوئیچ کردم به فدورا.
لطف کردی علی جون . از این آموزشهای باحال واسه ما تازه کارای فدورا بذار. دمت گرم.
با عرض سلام و ادب خدمت شما ...
می خواستم بدونم، برای اینکه تم بوت رو به حالت اولیه ی خودش برگردونم، باید از چه دستوری استفاده کنم . برای فدورا ۲۲

بسیار بسیار از لطفتون ممنون و سپاسگذارم.
پاسخ:
سلام امیررضا جان.
اول بسته‌ی plymouth رو حذف کن و بعد این دستور رو بزن.
# mkinitcpio -p linux
با عرض سلام و ادبی دوباره خدمت شما ادمین گرامی ...
اول از هر چیزی بابت پاسخگویی سریعی که دارین، بسیار بسیار ازتون ممنونم و سپاسگذارم... دستون درد نکنه ...

ممنون از پاسختون ... راستش با همون دستور حذف بسته plymouth ، تم بوت لودر پاک شد  ولی هنوز اون عکس هات داگ در قسمت استارت آپ، پاک نشده بود...
و  این دستور رو هم که وارد کردم:
mkinitcpio -p linux #
 با همچین اروری روبه رو شدم:
...bash: mkinitcpio: command not found
که گویا اصلا mkinitcpio تو سیستمم وجود نداره (و هر چی هم گشتم اصلا هم چین چیزی تو سیستمم نبود) و زمانی هم که خواستم mkinitcpio رو نصب کنم با این ارور روبه رو میشم:
Last metadata expiration check performed 1:14:47 ago on Sun Oct 11 11:47:57 2015.
No package mkinitcpio available.
Error: Unable to find a match.

 راستش هر کاری کردم متوجه نشدم که مشکل از کجا هستش و چه جوری می تونم عکس مربوط به استارت آپ به حالت اولیه ی خودش برگرده.. که می خواستم ازتون خواهش کنم که میشه این بار هم لطف کنین و  در این مورد راهنماییم کنید...

و در پایان هم از اینکه زمانی رو برای خوندن و پاسخ دادن به این پیام، اختصاص دادین ازتون بی نهایت ممنون و سپاسگذارم...
دستون درد نکنه...
پاسخ:
امیررضا جان اون دستور برای آرچه. اشتباه از من بود. گراب رو رونویسی کن :
# grub2-mkconfig -o /boot/efi/EFI/fedora/grub.cfg

با سلامی دیگر خدمت شما ...
آقا تروخدا ببخشین مدام باعث زحمتتون میشم ...
ولی راستش... این دستور رو  که فرمودین رو انجام دادم و همه چی درست بود و این \یغام ها رو هم داد: p { margin-bottom: 0.1in; line-height: 120%; }

Generating grub configuration file ...

Found linux image: /boot/vmlinuz-4.1.6-200.fc22.x86_64

Found initrd image: /boot/initrd-4.1.6-200.fc22.x86_64.img

Found linux image: /boot/vmlinuz-4.0.4-301.fc22.x86_64

Found initrd image: /boot/initramfs-4.0.4-301.fc22.x86_64.img

Found linux image: /boot/vmlinuz-0-rescue-d4bab0cea1cf414795fa11f211640514

Found initrd image: /boot/initramfs-0-rescue-d4bab0cea1cf414795fa11f211640514.img

done

ولی نمیدونم چرا هنوز هم، تصویر هات داگ در استار آپ باقی مونده... راستش خیلی سرچ کردم ولی چیزی دستگیرم نشد...

ببخشین که اینقدر وققتون رو میگیرم ...



پاسخ:
نه مشکلی که نیست برای سیستم ولی من چون فدورا ندارم نمیتونم تست کنم دستورات رو

پس یه کاری کنید. plymouth رو دوباره نصب کنید و
sudo plymouth-set-default-theme details --rebuild-initrd
ایشالا حل میشه

به نظرتون مشکل از کجا می تونه باشه...
اگه سیستم رو آپدیت کنم ممکنه که درست بشه؟
با سلامی دیگر ...
آقا دستون درد نکنه ...
از لطف و محبتتون بینهایت ممنون و سپاسگذارم.
دستون درد نکنه و ببخشین که تو این مدت خیلی اذیتتون کردیم ...
 
پاسخ:
این چه حرفیه آقا. موفق باشی.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی