صفر و یک - برنامه نویسی - لینوکس

دست نوشته های شخصی من در مورد نرم افزار، سیستم عامل و برنامه نویسی لینوکس

صفر و یک - برنامه نویسی - لینوکس

دست نوشته های شخصی من در مورد نرم افزار، سیستم عامل و برنامه نویسی لینوکس

لیدورا یک وبلاگ تخصصی برنامه نویسی یا لینوکس نیست. بیشتر محلیه برای ثبت چیزهایی که قراره بیشتر از یه بار خونده بشن. اگه به درد شما هم خورد که زکات دانش ما پرداخت شده، شکر.

آخرین نظرات

نویسندگان

انتشار Fedora 20 Alpha

سه شنبه, ۲ مهر ۱۳۹۲، ۰۸:۳۶ ب.ظ

انتشار فدورا ۲۰ آلفا

نسخه‌ی آلفای فدورا هایزن‌باگ منتشر شد. با دانلود این نسخه می‌تونید برای اولین بار Gnome Software رو تجربه کنید.  Gnome Software محصول مشترک تیم گنوم و تیم فدوراست که تجربه‌ی دلپذیری از یک مدیر بسته‌ی خوب را به شما هدیه خواهد داد. فدورا ۲۰ را برای ARM هم می‌توانید استفاده کنید. پس از تغییرات و امکانات جدید فدورا لذت ببرید. استفاده از نسخه‌های آلفا و بتا می‌تونه کمکی به پروژه فدورا در جهت رفع مشکلات توزیع محبوب فدورا باشه.

فدورا ۲۰ در spin های مختلفی مثل Gnome، KDE، XFCE, LXDE, MATE-Compiz و SoaS برای دانلود آماده شده. برای دانلود فدورا ۲۰ به اینجا و برای دیدن زمان بندی ارائه فدورا ۲۰ به اینجا برید.

نظرات  (۳)

سلام علی جون. آقا ما فدورا رو نصب کردیم. چیزی لازمه نصب کنم ؟‌فونتی یا نرم افزاری یا هر چیزی که برای اول کار لازمه.
یه سوال دیگه اینکه با چی از اسکرین ویدیو بگیرم. البته با صدا :)
دمت گرم
پاسخ:
مبارکه سعید جان.

فونت‌های فارسی و طریقه‌ی نصبشون رو اینجا برات گذاشتم. روی دکمه‌ی Download Zip کلیک کن.

اینجا رو هم از قسمت terminal به بعد رو بخون.

اگه خواستی برای گنوم هم چند تا اکستنشن از اینجا و اینجا نصب کن.

Qt و Gimp (چون دیدم زیاد فتوشاپ کار می‌کنی) رو نصب کن.
yum install qt-creator gimp

برای ضبط ویدئو هم برنامه زیاده ولی زیاد حرفه ای نیستند. البته من هم زیاد نمیشناسمشون شاید برنامه‌های بهتری هم پیدا بشه.

خیلی ساده با امکانات کم
yum install gtk-recordmydesktop
برای Pause کردنش هم کلید Win+m رو یزن و متوفقش کن.


از vlc هم میتونی استفاده کنی. راهنمای استفادش اینجاست.


فکر کنم Istanbul (اینجا) از همه بهتر باشه چون می‌تونه فقط از یه پنجره یا یه قسمتی از تصویر هم فیلم بگیره.



علی جون واقعا دستت درد نکنه . آقا من فیلترشکم !‌لازم دارم چی هس اینجا؟‌ ببخشید این قدر سوال میپرسما تازه کارم !‌ راستی برای باز کردن ترمینال شرتکاتی نیس؟
پاسخ:
خواهش می‌کنم.
برای فیلتر شکن tor و vidalia رو نصب کن و بعد با vidalia وصل شو.
برای ترمینال هم چند تا کار می‌تونی بکنی
۱- بکشش توی نوار کناری سمت چپ.
۲- از مسیر Settings-->Keyboard-->Shortcuts یه shortcut براش بذار
۳- این از همشون بهتره :
yum install guake
بعد با F12 ظاهر می‌شه و با F11 فول اسکرین

آقا دمت گرم خیلی لطف کردی. ایشالا جبران کنیم. ولی مشکل اصلی من اینه !‌َ عملا اگه حل نشه فعلا پورتم روی لینوکس با شکست مواجه میشه.
پاسخ:
عزیزمی
سعید جان حل شدنیه چون بچه‌ها دارن استفاده می‌کنن. من خودم ATI دارم و با NVIDIA درگیر نبودم اما یه سرچی میکنم ببینیم چی میشه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی